Programma rondetafel-sessies

Bekijk hieronder het programma voor de rondetafel-sessies. Wilt u deelnemen aan één van de sessies? Geef uzelf dan nu op! Inschrijven kan door een mail te sturen naar welkomindezorg@jaarbeurs.nl. Vul bij de onderwerpregel de sessie & dag in.

Woensdag 6 april


12:30 – 13:15
De cliënt centraal begint in de boardroom
Tijdens deze ronde tafel discussieert u onder leiding van Sjors van Leeuwen over de rol van de ‘boardroom’ bij het centraal stellen van de cliënt.
Wat is de rol van bestuur, directie en management bij het marktgerichter, klantgerichter en innovatiever maken van de organisatie. En hoe kan dat versterkt worden? Onderwerpen die tijdens de ronde tafel aan bod komen zijn:

• Krijgt ‘de cliënt centraal’ voldoende prioriteit van de top?
• Hoe kan de directie de markt- en klantgerichtheid van de organisatie versterken?
• Krijgt de invulling van de marketingfunctie voldoende aandacht?
• Welke succesfactoren spelen een belangrijke rol?

Moderator: Sjors van Leeuwen
Sjors van Leeuwen werkt als zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en (zorg)marketing. Hij is initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en de Zorgmarketing Academie. Sjors van Leeuwen is verbonden aan verschillende opleidingsinstituten en auteur van diverse boeken zoals Zorgmarketing in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Strategic Agility en Power to the people – Marketing in de zorg.
Websites: www.indora.nl , www.zorgmarketingplatform.nl , www.zorgmarketingacademie.nl


14:30 - 15:15
Beleef “De Heerlijckheid”, welzijnsbevorderend tuinieren
• In het rondetafelgesprek neemt Willy Schuurman u mee in Beleeftuin “De Heerlijckheid”. Op de voor haar kenmerkende enthousiaste en bevlogen wijze deelt ze haar praktijkervaringen.
• Zowel de planvorming en het beheer van een Beleeftuin als ook de positieve effecten op lichaam en geest van (dementerende) ouderen én hun omgeving zullen worden besproken.
• Aan het einde van het gesprek verlaat u vol van ideeën, inspiratie en motivatie de tafel.

Moderator: Willy Schuurman, activiteiten begeleider en coördinator Beleeftuin “De Heerlijckheid” bij Het Parkhuis in Dordrecht. Willy is de bedenker en drijvende kracht achter beleeftuin “De Heerlijckheid”, een beleeftuin voor mensen met dementie. Het is een tuin met voorwerpen, bloemen en planten die voor dementerenden herkenbaar zijn. Ook is er ruimte voor live-muziek en dieren.

Donderdag 7 april

11.15 - 12.00
Omgang en etiquette in de zorg
Door de marktwerking in de zorg is het niet meer vanzelfsprekend dat de patiënten/cliënten de weg naar uw organisatie vinden. Hierdoor hebben zakelijke etiquette en gastvrijheid een essentiële rol gekregen in de zorgsector. De bestuurders en de ondersteuners komen meer in contact met externe partijen. Goede manieren, correct gedrag en respect en aandacht voor de relatie moeten vanzelfsprekend zijn. Het is goed voor uw zelfvertrouwen als u, óók in minder voorkomende situaties, weet welk gedrag van u verwacht wordt. Want zoals we allemaal weten, je kunt maar één keer een eerste indruk maken! Als u weet hoe het hoort en hoe u een goede indruk maakt zal dat er toe bijdragen dat relaties de weg naar uw organisatie blijven vinden.

• Zakelijkheid en Zorg
• Gastvrijheid in de zorg
• Intercultureel en zorg

Moderator: Ria Doolaard, Auteur at Etiquette Experience

12:30 – 13:15
De cliënt centraal begint in de boardroom
Tijdens deze ronde tafel discussieert u onder leiding van Sjors van Leeuwen over de rol van de ‘boardroom’ bij het centraal stellen van de cliënt.
Wat is de rol van bestuur, directie en management bij het marktgerichter, klantgerichter en innovatiever maken van de organisatie. En hoe kan dat versterkt worden? Onderwerpen die tijdens de ronde tafel aan bod komen zijn:

• Krijgt ‘de cliënt centraal’ voldoende prioriteit van de top?
• Hoe kan de directie de markt- en klantgerichtheid van de organisatie versterken?
• Krijgt de invulling van de marketingfunctie voldoende aandacht?
• Welke succesfactoren spelen een belangrijke rol?

Moderator: Sjors van Leeuwen
Sjors van Leeuwen werkt als zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en (zorg)marketing. Hij is initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en de Zorgmarketing Academie. Sjors van Leeuwen is verbonden aan verschillende opleidingsinstituten en auteur van diverse boeken zoals Zorgmarketing in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Strategic Agility en Power to the people – Marketing in de zorg.
Websites: www.indora.nl , www.zorgmarketingplatform.nl , www.zorgmarketingacademie.nl

14:15– 15:00
Groen op recept: de tuin als onderdeel van het zorgproces (BTL)

• Waarom zouden zorginstellingen willen investeren in groen?
• Groen is meer dan mooi, het draagt bij aan het welzijn van mensen en zou dus ook een plek moeten hebben in de zorg;
• Het toepassen van groen in de zorg is essentieel voor het welzijn van patiënten.

Spreker: Dr. Jolanda Maas, senior onderzoeker bij de afdeling Sociale & Organisatie Psychologie van de VU Universiteit te Amsterdam.